جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
معاون بهره برداری آبفا خوزستان عنوان کرد :

تضمین‌کیفیت آب شرب خوزستان با اجرای برنامه جهانی ایمنی آب

تضمین‌کیفیت آب شرب خوزستان با اجرای برنامه جهانی ایمنی آب

معاون بهره‌ برداری شرکت آبفا استان خوزستان از اجرای برنامه ایمنی آب به عنوان مهم‌ترین و کامل‌ترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب در استان خوزستان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان ، مهرداد قنواتی اجرای برنامه ایمنی آب آشامیدنی (WSP) را مدیریت خطر گام به گام به منظور اطمینان پایدار از کیفیت و کمیت آب در سامانه های تامین آب برشمرد که توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه و اجرای آن به کشورهای عضو توصیه شده است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه ایمنی آب بصورت پایلوت در یکی از شهرهای استان در حال اجرا بوده و سازمان‌ ها و
شرکت ‌های مربوطه همچون فرمانداری، آب منطقه‌ای، بهداشت و درمان، حفاظت از محیط زیست، جهادکشاورزی، صنعت، معدن ، شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و آب و فاضلاب در اجرای این طرح مشارکت دارند.

قنواتی با بیان اینکه گستره عمل برنامه ایمنی آب از حوضه آبریز تا مصرف‌کننده را در بر گرفته و مدیریت آن بر اساس میزان ریسک احتمالی است، افزود: در حال حاضر اجرای این طرح با توجه به وجود پدیده‌های خشکسالی و کمبود منابع آبی سالم به عنوان یک نیاز اساسی برای سازمان‌های متولی از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان خوزستان اظهار نمود : برنامه ایمنی آب مبتنی بر ارزیابی جامع از خطرات عواملی است که می تواند شدیدا بر کیفیت آب توزیع شده به مصرف کننده ها تاثیر بگذارد و همچنین ارزیابی درباره چگونگی کنترل و مدیریت خطرات عوامل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرکزی این شرکت پارامترهای فیزیکی ـ شیمیایی و آزمون‌های میکروبی و بیولوژی آب شبکه توزیع، مخازن و منابع تأمین آب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این در حالی است که این آزمایشگاه در حال اخذ استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی 17025 بوده و طبق استاندارد ملی 1053 و دستورالعمل‌های ارسالی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کیفیت آب شهرهای تحت پوشش را مورد پایش و آزمون قرار می‌دهد.

تنظیم: علی چینی ساز

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
(سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۵۶
http://www.abfakhz.ir/u/17p
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید