جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیر اداره آبفا آبادان:

آغاز عملیات تکمیل فاز دوم پروژه تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان

آغاز عملیات تکمیل فاز دوم پروژه تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان

 

مدیر اداره آبفا آبادان گفت: ظرفیت کنونی آبرسانی آبادان ۹۰ هزار متر مکعب در روز است که با بهره برداری ازفاز دوم  این پروژه روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب آب  تامین می‌شود.

علیرضا خلیلی نیا در گفتگو با روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، با اعلام اینکه پیمانکار تکمیل فاز 2  پروژه تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان از امروز کار خود را آغاز کرد، یادآور شد: فاز دوم تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی هدف از تکمیل فاز دوم این پروژه را علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرستان آبادان، اروندکنار و چوئبده را رساندن کدورت آب این شهرستان را به کدورت و EC استاندار عنوان کرد.

خلیلی نیا افق طرح را 1420 و اعتبار این پروژه را 300 میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیر اداره آبفا آبادان گفت: روزانه 140 هزار متر مکعب آب در آبادان، اروندکنار و چوئبده از طریق طرح غدیر و برداشت آب از رودخانه بهمنشیر ، توزیع می شود به همین دلیل میزان سختی و شوری آب شهرستان به 1500 میکروموس رسیده است که در این 20 سال گذشته بهترین EC  را داشته است.

وی تاکید کرد: با تکمیل تصفیه خانه و ارسال آب غدیر توسط آب و برق خوزستان به میزان 140 هزار متر مکعب در شبانه روز،  EC  آب در شهرستان آبادان به زیر هزار می رسد.

خلیلی نیا  یادآور شد: با وارد مدار شدن فاز 2 تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان، علاوه بر افزایش کمیت، کدورت آب نیز به حد نرمال خواهد رسید.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۲۹
http://www.abfakhz.ir/u/18t
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید