پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر

۴۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان نیاز به بازسازی دارد

۴۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان نیاز به بازسازی دارد

 

مدیر آبفا منطقه آبادان با بیان اینکه آبادان دارای یکهزار و ۱۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب است گفت: ۴۸۰ کیلومتر از این شبکه فاضلاب نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، علیرضا خلیلی‌نیا اظهار داشت: تاکنون ۶۶۰  کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان بازسازی شده است و  قسمت بازسازی نشده شامل ۲ بخش است که ۲۸۰  کیلومتر آن مربوط به مناطقی است که تاکنون شبکه فاضلاب در آن احداث نشده و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز مربوط به مناطقی است که شبکه فاضلاب آن فرسوده و قدیمی است و نیاز به اصلاح و بهسازی دارد.

وی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای سه پروژه فاضلاب در مناطق مختلف شهر خبر داد و گفت: احداث و اصلاح شبکه فاضلاب در آبادان در حال اجرا است.

خلیلی‌نیا تصریح کرد: شبکه فاضلاب شهری آبادان دارای مشکلات زیادی است که در چند ماه گذشته با امکانات محدود تلاش‌های زیادی برای رفع گرفتگی و اصلاح آن شد

مدیر اداره آبفا آبادان به فعالیت شبانه روزی ۴۰ تلمبه خانه فاضلاب در آبادان اشاره کرد و گفت: ۲ تلمبه خانه که به صورت مستقیم فاضلاب شهری را وارد رودخانه بهمنشیر می‌کردند باز طراحی و فاضلاب این تلمبه خانه ها وارد تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان شد و از تخلیه فاضلاب به رودخانه بهمنشیر جلوگیری به عمل آمد.

گفتنی است: کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

تنظیم: راشین نجارپور 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
(شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸) ۱۲:۴۶
http://www.abfakhz.ir/u/199
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید