جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
با هدف پایداری و ساماندهی توزیع آب شرب در شبکه توزیع؛

افزودن بیش از 100 انشعاب غیرمجاز به چرخه فروش آب و فاضلاب در بهبهان

افزودن بیش از 100 انشعاب غیرمجاز به چرخه فروش آب و فاضلاب در بهبهان

 

مدیر امور آب و فاضلاب بهبهان از شناسایی و تبدیل وضعیت بیش از 100رشته انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرستان بهبهان طی سه ماهه سوم سال جاری خبر داد.

محمدرضا نامیر در گفتگو باواحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه سامان دهی انشعابات غیرمجاز طبق یک برنامه ریزی منسجم در حال انجام است خاطر نشان کرد: در ادامه فرآیند پیمایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز، 101 رشته انشعاب غیرمجاز آب و 5 رشته انشعاب غیرمجاز فاضلاب در بهبهان شناسایی و تعیین تکلیف شد و به چرخه فروش آب اضافه گردید.

وی انشعابات غیرمجاز را مهم ترین عامل هدررفت آب دانست و تاکید کرد: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب بها، تشدید نشت از این انشعابات (به علت اینکه معمولااز اتصالات و لوله های غیراستاندارد استفاده می شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می آورند.

نامیر در خاتمه به افرادی که بصورت غیرمجاز از شبکه استفاده می کنند، توصیه کرد: با مراجعه به امور مشترکین اداره آبفا در بهبهان تقاضای مجوز انشعاب قانونی نمایند.

مدیر اداره آبفا بهبهان تاکید کرد: طی اتخاذ تمهیدات لازم با دارندگان انشعاب غیرمجاز قاطعانه و قانونی برخورد می شود.

وی همچنین درخصوص وضعیت کنتورهای خراب شهر بهبهان اظهار کرد: تا پایان آذر ماه 2 هزار و 959 مشترک دارای کنتورهای خراب هستند که طی پاییزسال جاری 498 کنتور خراب تعویض گردیده است.

گفتنی است: در شهرستان بهبهان 58 هزار مشترک آب و 4 هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش و ارائه خدمات شرکت آب و فاضلاب خوزستان قرار دارند.

تنظیم: راشین نجارپور

(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۱۸
http://www.abfakhz.ir/u/19o
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید