پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
با تعمیر خط انتقال 700 توسط همکاران آب حیات صورت پذیرفت :

جلوگیری از هدررفت 36 مترمکعب آب آشامیدنی در اهواز

جلوگیری از هدررفت 36 مترمکعب آب آشامیدنی در اهواز

 

مدیر آب حیات از رفع شکستگی خط انتقال 700 میلیمتر آب آشامیدنی توسط کارکنان آب حیات و جلوگیری از هدررفت 36 مترمکعب آب در طول شبانه روز خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان،  محمد مهدی زاده با اعلام این مطلب افزود : خط انتقال مذکور در سه راهی تپه اهواز دچار نشتی شده بود که با استفاده از توان کارکنان آب حیات و تجهیز امکاناتی از قبیل بیل مکانیکی زنجیری ، جرثقیل و دیزل ژنراتور با انجام عملیات جوشکاری در مدت زمان 7 ساعت و در دو مرحله شکستگی خط انتقال 700 میلیمتر رفع گردید.

مهدی زاده در توضیح عملیات بازسازی این خط گفت:  پس از اصلاح خط 1000×1000×700 میلی متر واقع در سه راهی تپه  نشانه هایی از افت فشار مشاهده شد که پس از بررسی های کارشناسانه توسط دفتر فنی و گروه تعمیرات واحد
بهره برداری ؛ نشتی دیگری در مجاورت شکستگی اصلاح شده مشاهده گردید
.

وی افزود: پس از حفاری و گود برداری بر روی خط فرعی 700 میلی و شیر متصل به خط1000 میلی متراصلی  پوسیدگی شدید ژان ژیبو متصل به شیر مشاهده شد و از ساعت 10 شب تا 5 صبح روز بعد با تلاش پرسنل سختکوش آب حیات و واحد تعمیرات با نصب فلنج فولادی و جی آر پی 700 میلی متر استفاده از ماشین الات داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون قطع آب ؛ نشتی برطرف شد.

وی اظهار داشت : این عملیات با برنامه ریزی انجام شده در کوتاه ترین زمان ممکن از نظر قطع آب صورت پذیرفت و از هدررفت 36 مترمکعب آب در شبانه روز نیز جلوگیری به عمل آمد.

گفتنی است: خط آب حیات، آب مورد نیاز بخش‌هایی از اهواز، آبادان و خرمشهر و روستاهای مسیر را تامین می‌کند.

لازم بذکر است: طول خط انتقال آب حیات از شوشتر به اهواز 227 کیلومتر است.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۲۹
http://www.abfakhz.ir/u/19U
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید