جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
نشست خبری مدیر آبفا منطقه رامهرمز با اصحاب رسانه

تلاش بر رفع مشکلات کم آبی و اصلاح شبکه آب رامهرمز

تلاش بر رفع مشکلات کم آبی و اصلاح شبکه آب رامهرمز

مدیر آب و فاضلاب منطقه رامهرمز در نشست با اصحاب رسانه عملکرد و برنامه های اداره آبفا را تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، خدر شاکری  با اشاره به حمایت و پیگیری های دکتر محمدیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و موافقت مدیر عامل آبفا خوزستان اظهار نمود : تا کنون درصد بالایی از مشکلات کم آبی و افت فشار و اصلاح شبکه آب رامهرمز برطرف گردید و تلاش برای رسیدن به نقطه مطلوب آب رسانی ادامه دارد.

وی افزود : با توجه به اولویت اصلی تشکیل شرکت های آب وفاضلاب که تامین آب شرب بهداشتی می باشد ، در مقطعی که آبفا رامهرمز دچار معضل کم آبی وافت فشار بود با انجام کارها و فعالیت هایی اقدامات خوبی انجام شده است که از جمله آن ها بازسازی و راه اندازی تاسیسات قلعه سید است که با وارد مدارشدن امکان برداشت روزانه بین 10 تا 15 هزار متر مکعب آب جهت تامین نیاز آبی شهر فراهم گردید.

شاکری ادامه داد : در این پروژه خط انتقال آب از سیفون به تاسیسات با لوله 500 میلی متر بطول  300 متر اجرا و ساختمان تاسیسات بهسازی و بازسازی شد.

مدیر آبفا منطقه رامهرمز ، احداث یک حلقه چاه به ظرفیت 40 لیتر بر ثانیه در منطقه جوی آسیاب  با هدف دفع مشکلات کم آبی مناطق جوی آسیاب و طالقانی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تامین کمبود آب شهر رامهرمز عنوان و خاطر نشان کرد : برای بهره برداری از این چاه، شبکه انتقال بطول 800 متر، احداث ساختمان، حصار کشی،تجهیز کامل شامل پمپ ، کابل ، تابلو برق، نصب ترانس برق و نصب یک دستگاه کلر زنی مایع صورت گرفت.

وی وجود شبکه های فرسوده ، انتقال و توزیع با قدمت بالای 50 سال را یکی از مشکلات اصلی آبفا رامهرمز در امر خدمات رسانی پایدار به مشترکان برشمرد که شکستگی های مستمر هدررفت آب و تعمیرات روزانه آن ها هزینه های سنگینی رابه اداره تحمیل می نماید.

مدیر آبفا منطقه رامهرمز ، نصب 640 فقره انشعاب آب ، تعویض 4700کنتور خراب و جمع آوری 75 مورد اشتراک غیر مجاز را نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط همکاران آبفا رامهرمز نام برد.

شاکری در ادامه به پروژه های شبکه و انشعابات فاضلاب شهر رامهرمز اشاره کرد و گفت : اجرای شبکه و انشعابات فاضلاب منطقه طالقانی ، بلوار رزمنگان و شقایق با اعتبار 14 میلیارد ریال در دست اجراست که طی آن 6 کیلومتر شبکه و انشعاب فاضلاب در اقطار مختلف اجرا می شود.

همچنین اجرای شبکه فاضلاب منازل مخابرات  اسد ابادی به مبلغ 154  میلیارد ریال و طول 3 کیلومتر   از دیگر پروژه های این بخش می باشد.

شاکری ، اصلاح  5 کیلومتر شبکه آبرسانی از میدان آزادی تا پیچ بهشت اباد رامهرمز با اعتبار 20 میلیارد ریال را از دیگر پروژه های فعال در این شهر عنوان کرد و افزود : تاکنون 1800 متر اصلاح شبکه در اقطار  مختلف اجرا شده و تعویض انشعابات مسیر پیاده رو از میدان آزادی تا خیابان 22 بهمن نیز صورت گرفته است.

وی احداث و بهره برداری از خط لوله انتقال آب حیات از چاهای فلمن شوشتر به تاسیسات سیدحسن و تامین آب روستاهای شهرستان شوشتر ، رامهرمز و هفتکل را دیگر پروژه های مهم و موثر در امر آبرسانی پایدار به مشترکان معرفی نمود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۴۶
http://www.abfakhz.ir/u/16p
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید