جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان:

بهبود آب‌های زیرزمینی خوزستان نیازمند چندین سال بارش مداوم است

بهبود آب‌های زیرزمینی خوزستان نیازمند چندین سال بارش مداوم است

معاون بهره‌ برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه خشکسالی‌های ۱۰ سال گذشته باعث شده منابع آب زیرزمینی و سطح آب چاه‌ ها تحلیل برود، گفت: باید بارش‌ها به صورت مداوم و در طول چند سال اتفاق بیافتد تا ذخایر آب زیر زمینی ارتقا پیدا کند و بتواند اثر مطلوبی در بحث بهبود کمی آب مورد نیاز شهرستان‌هایی که از آب‌ های زیرزمینی استفاده می‌کنند، داشته باشد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مهرداد قنواتی با اشاره به شرایطی که بارندگی‌های اخیر برای سفره‌ های آب زیرزمینی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه با یک دوره خشکسالی ۱۰ ساله مواجه بوده‌ایم، بارندگی‌های اخیر کمک چندانی به بهبود شرایط سفره‌های آب زیرزمینی نمی‌ کند.

وی افزود: خشکسالی طولانی مدتی که با آن مواجه بوده‌ایم، در طول یک سال جبران نمی‌شود و برای بهبود وضعیت سفره‌ های آب زیرزمینی نیاز است تا چندین سال بارش مداوم داشته باشیم تا وضعیت ذخایر این سفره‌ها مطلوب شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به تأمین آب شهرستانهای شمالی استان از سفره‌ های
آب زیرزمینی و چاه‌ ها تصریح کرد: خشکسالی‌هایی
 که در طول سالیان گذشته داشته‌ایم باعث شده تا منابع آب
زیرزمینی و سطح آب چاه‌ها تحلیل برود و این موضوع با بارش‌های کوتاه مدت جبران نخواهد شد.

قنواتی ادامه داد: اگر بخواهیم شاهد بهبود کمی سطح آب چاه‌های استان به خصوص در مناطق شمالی استان باشیم، باید بارش‌ها به صورت مداوم و در طول چند سال اتفاق بیافتد تا ذخایر آب زیر زمینی ارتقا پیدا کند و بتواند اثر مطلوبی در بحث بهبود کمی آب مورد نیاز شهرستان‌هایی که از این نوع آب‌ها استفاده می‌کنند، داشته باشد.

وی عنوان کرد: این بارش‌ها در تأمین آب مورد نیاز شهرهایی که از آب سطحی و رودخانه‌ها استفاده می‌کنند بسیار اثرگذار است زیرا این بارش‌ها اثر مستقیمی بر روی ذخایر آب سدها و افزایش آورد آب رودخانه‌ها دارد و این موضوع برای تأمین آب شهرستان‌هایی که از آب سطحی بهره می‌برد مؤثر است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۱۶
http://www.abfakhz.ir/u/16x
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید